Nautika

Kormila za brod

Kormila za brod

Kormila za brod su uređaji koji se koriste na plovilima kako bi se određivao i održavao smer samog broda. Bez kormila za brod upravljanje brodom u pravcu levo-desno ne bi bilo moguće.

Dakle, nijedne sigurne i bezbedne plovidbe nema bez odgovarajućeg upravljačkog mehanizma, odnosno kormila ili volana za brod ili čamac.

Kako su nastala kormila za brod

Izum upravljačkog mehanizma za brod predstavljao je pravi pomak u nautičkoj tehnologiji. Kormilo koje danas znamo nije moglo nastati sve dok brodovi nisu krenuli na put svetskim vodama. Istraživanje i plovidba međunarodnim vodama podstaknula je potrebu za stvaranjem mehanizma kojim će se brod usmeravati, za razliku od dotadašnjeg, zastarelog sistema.

Kormila za brod

Izum kormila za brod često se vezuje za britansku Kraljevsku mornaricu, iako za to još uvek ne postoji dovoljno dokaza. Postoje različite spekulacije na ovu temu, a jedna od najčešćih je i ta da je kormilo osmišljeno od strane običnih zanatlija, a ne britanske vojske.

Veruje se da je primena prvih brodskih volana počela negde oko 1703. godine. Ovo verovanje bazira se na slikama brodova koje su nastale te godine. Ovaj datum je samo pretpostavka, jer je itekako moguće da je sam brodski volan nastao mnogo godina ranije, a tek tada postao opšteprihvaćen.

Koji su osnovni delovi kormila za brod?

Kormilo za brod sastavljeno je od četiri osnovna dela – struka, glave, lista i pete.

Struk kormila za brod predstavlja gornji, ojačani deo kormila. Na samom vrhu ima ili suženje (na ovo suženje se postavlja rudo kormila) ili ojačanje (u koje se rudo uvuče). Važno je napomenuti da se kod većih brodova struk uvlači u unutrašnjost broda i tu se spaja sa uređajem za okretanje kormila.

Glava kormila je zapravo vrh struka kormila. Kod većine čamaca je ojačan, kako bi se sprečila moguća oštećenja i habanja.

List kormila je deo koji ima svrhu usmeravanja broda. Preko lista kormina struji vodena masa tokom plovidbe. On se najčešće izrađuje od drveta ili gvožđa. Ono što je razlika između dve vrste lista kormila je ta što se drveno izrađuje iz više delova, a metalno iz jednog komada.

Peta kormila je donji deo kormila. On takođe mora biti ojačan, zarad sprečavanja pucanja i oštećenja samog upravljačkog mehanizma.

Zašto je kormilo za brod značajno za sigurnu plovidbu?

Kada se nađete na otvorenoj vodenoj površini, od presudnog je značaja da znate svoj položaj, kao i smer i pravac u kojem idete. Bez kormila to nikako nije moguće.

Bez kvalitetnog kormila za plovilo nijedan drugi deo upravljačkog mehanizma neće moći da obavlja svoj posao.

U većini slučajeva je kormilo, odnosno volan broda povezan sa hidrauličnim i mehaničkim, a ponekad i električnim sistemom za upravljanje. Ovo ga čini nezaostavnim delom plovidbene i nautičke opreme.

Kormila za brod

Vaša bezbednost prilikom plovidbe mora biti na prvom mestu. To znači da pored sigurnosne opreme bez koje nikako ne bi trebalo isplovljavati, vaš brod mora imati i kvalitetno kormilo, odnosno volan. Pre svakog većeg isplovljavanja važno je proveriti ispravnost svih ključnih komponenti plovila. Ukoliko primetite bilo kakva oštećenja, ma koliko sitna ona delovala, odložite plovidbu dok ih ne sanirate.

Ne zaboravite, plovidba je zaista opuštajući čin koji vam pomaže da se spojite sa prirodom i uživate u istoj, ali takva može biti samo ukoliko je potpuno bezbedna!

U širokoj ponudi prodavnice nautičke opreme Tehnonautika možete pronaći razne vrste kormila za brod. Kormilo Mahagoni – Mesing 450mm izrađeno je od mahagonija sa mesinganom čaurom. Odgovara svim tipovima upravljačkih mehanizama.

Ukoliko više volite moderniji izgled, onda je Kormilo Inox/Mahagoni 500 mm pravi izbor za vas. Savremen dizajn, sa retro elementima čini ovo kormilo veoma interesantnim. I ovo kormilo je pogodno za sve tipove upravljačkog mehanizma.

Osim kormila i volana za brod, u našoj prodavnici možete pronaći i sve ostale delove nautičke, plovidbene opreme – bove, plovke, sidra, kaljužne pumpe i mnogo toga drugog. Posetite nas!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *