Blog

Kaljužne pumpe za plovilo

Kaljužne pumpe za plovilo

Kaljužne pumpe za plovilo su ključni deo opreme za plovidbu koji se mora naći na svakom čamcu, bez izuzetaka.

Funkcija kaljužne pumpe je da ukloni vodu koja se skuplja u kaljuži, koja je dno unutrašnjosti trupa. Većinu vremena, voda koja se skuplja u kaljuži je slučajna. To može biti kišnica koja se skuplja u čamcu. To može biti i voda za pranje koja se skuplja u kaljuži dok se čamac čisti, ili voda iz ugrađenih hladnjaka koji se odvode u kaljužu. Na većim čamcima, ugrađeni hladnjaci mogu se isprazniti preko palube, ali na manjim čamcima ova voda se jednostavno odvodi u kaljužu. Voda se takođe može nakupljati u kaljuži zbog manjih curenja na čamcu. Veoma mali broj čamaca ima kaljužnu pumpu dovoljno veliku da spreči da čamac potone u katastrofi, kao što je velika rupa u trupu. U tom scenariju, kaljužna pumpa može vam dati vremena da popravite ili ublažite curenje, da pozovete pomoć ili da se pripremite za napuštanje čamca na siguran način.

Kako funkcionišu kaljužne pumpe za plovilo i zašto su neophodnost na vašem čamcu, brodiću ili jedrilici otkrivamo vam u narednim redovima.

Gde se postavljaju kaljužne pumpe?

Najmanje jedna ili više kaljužnih pumpi trebalo bi instalirati na najnižoj tački kaljuže.

Kaljužne pumpe za plovilo

Veći čamci treba da imaju po jednu u svakom zatvorenom prostoru koji može zadržati vodu. Ispusni otvori moraju biti najmanje osam inča iznad vodene linije.

Sve kaljužne pumpe na brodu treba da budu dostupne, tako da možete da pregledate pumpu i njen plovak i očistite ostatke oko pumpe. Ako se pumpa nalazi na mestu koje je nepristupačno ili teško dostupno, kao što je ispod motora na čamcu, možda nećete moći da dođete do nje. A složićete se sa nama, u situacijama koje zahtevaju brzo reagovanje ne želite da traćite dragoceno vreme.

Kako i kada bi trebalo da uključite kaljužnu pumpu?

Pumpa može imati plovak ili prekidač za automatsko uključivanje kada se voda skuplja u kaljuži. Ovo je posebno važno ako se čamac drži u vodi, jer ćete želeti da se pumpa aktivira nakon jake oluje, na primer.

Pumpa takođe može imati samo ručni prekidač na kormilu. Često prekidač kaljužne pumpe ima „automatsko“ i „ručno“ podešavanje. Redovno proveravajte da li u području oko pumpe postoje ostaci koji bi mogli začepiti odvod ili zaprljati pumpu. Iznenađujuće, ovo je posebno važno na novim čamcima, jer sve vrste građevinskog otpada – piljevina i prašina od fiberglasa, komadići pene i epoksida, čak i šrafovi – mogu da se vrate u kaljužu. Povremeno proveravajte funkciju plivajućeg prekidača, koji vremenom može postati korodiran.

Ožičenje za kaljužnu pumpu treba da bude sprovedeno nagore da ne bi došlo do vlažne kaljuže, a svi spojevi ožičenja treba da budu vodonepropusni. Ako se pumpa ne uključuje često, proverite njenu funkciju puštanjem malo vode u kaljužu. Ovo potvrđuje pravilno funkcionisanje pumpe, jer ćete zapravo videti da pumpa može da izbacuje vodu.

Kako da odaberete idealnu kaljužnu pumpu za vaš čamac?

Kaljužna pumpa se ocenjuje po svojoj sposobnosti da izacuje vodu, izraženu u galonima na sat, ili GPH. Međutim, ocena je relativna, a dobro pravilo je da će pumpa izbaciti oko 60 procenata svoje ocene. Udaljenost i visina na kojoj mora da izbaci vodu, kao i tip creva za pražnjenje, utiču na stvarnu brzinu pumpanja. Ako je crevo za pražnjenje valovitog tipa, zamena crevom sa glatkim zidom može povećati protok do 30 procenata.

Iskusni vlasnici čamaca koriste strategiju sa dve pumpe, posebno ako se kreću daleko od obale. Manja (400-500 GPH) automatska kaljužna pumpa je montirana nisko u kaljuži da bi ispumpala kišu i druge slučajne vode, a pumpa velikog kapaciteta (3,500 GPH) postavljena je više,kako bi se nosila sa ozbiljnijom situacijom.

Kaljužne pumpe za plovilo

Ukoliko vam je neophodna nova kaljužna pumpa za čamac, na pravom ste mestu. U prodavnici nautičke opreme, Tehnonautika možete pronaći najveći izbor najkvalitetnijih kaljužnih pumpi.

Za više informacija o proizvodima iz naše ponude, u svakom trenutku stojimo vam na raspolaganju.